statut cz.2


                                                 §21

 

Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Towarzystwa należą:

1)      uchwalenie porządku i regulaminu obrad

2)      ustalenie ogólnych wytycznych działalności Towarzystwa

3)      rozpatrywanie wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu

4)      rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu oraz zamierzeń gospodarczych i ekonomicznych

5)      rozpatrywanie sprawozdań i wniosków Komisji Rewizyjnej i Sądu Organizacyjnego

6)      podejmowanie na wniosek Komisji Rewizyjnej uchwał w przedmiocie absolutorium dla ustępującego Zarządu

7)      wybór Zarządu,Komisji Rewizyjnej i Sądu Organizacyjnego

8)      mianowanie i pozbawianie godności członka honorowego na wniosek Zarządu

9)      podejmowanie uchwał w przedmiocie zmian statutu oraz rozwiązania się Towarzystwa

10)  nakładanie na członków Towarzystwa obowiązku wykonywania pracy osobistej lub wniesienia za to ekwiwalentu pieniężnego co może być zdecydowane większością ½ głosów uprawnionych do głosowania uczestników Walnego Zgromadzenia

      podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach dotyczących realizacji    celów statutowych,a nie zastrzeżonych do kompetencji innych władz

 

                                                         §22

 

1.      Zarząd Towarzystwa zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie jeden raz w roku (pierwsze półrocze)

2.  O terminie, miejscu i porządku dziennym Walnego Zgromadzenia Zarząd zawiadamia członków poprzez ogłoszenie w lokalnych środkach masowego przekazu, co najmniej na 14 dni przed terminem Walnego Zgromadzenia

  

                                                        §23

 

1.      Zarząd Towarzystwa zwołuje Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie z własnej inicjatywy, na żądanie Komisji Rewizyjnej

2.      Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie podejmuje uchwały tylko w sprawach,dla których zostało zwołane

 

                                                                   §24

 

Zarząd realizuje zadania statutowe Towarzystwa i za swą działalnoć odpowiada przed Walnym Zgromadzeniem.

 

                                                       §25

 

1.      Zarząd Towarzystwa składa się z 5 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie Członków

2.      Na pierwszym posiedzeniu Zarządu,które powinno się odbyć najpóźniej w 7 dni od dnia wyborów,wybiera on spośród swych członków Prezydium w składzie:

·        prezesa

·        v-ce prezesa

·        sekretarza

·        skarbnika

·        gospodarza

 

                                         §26

 

1.      Zarząd Towarzystwa zbiera się na posiedzenie w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał

2.      Raz w roku w sprawach ustalenia preliminarza budżetowego oraz planu gospodarczego Towarzystwa.Zarząd odbywa posiedzenie z udziałem Prezesów Klubów (o ile istnieją) z głosem decydującym

 

                                        §27

 

Do kompetencji Zarządu należy tworzenie warunków rozwoju wędkarstwa i prawidłowego funkcjonowania Towarzystwa a w szczególności:

1)      reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz,

2)      rozwijanie działalności sportowej i turystycznej

3)         zwoływanie Walnych Zgromadzeń i przedstawianie im planów i materiałów o których mowa w §21

4)      realizacja uchwał Walnych Zgromadzeń,

5)      rozpatrywanie i uchwalanie preliminarza budżetowego oraz zamierzeń gospodarczych Towarzystwa

6)      rozpatrywanie,zatwierdzanie i przedstawianie Walnemu Zgromadzeniu rocznych sprawozdań z działalności Towarzystwa,

7)      ustalanie wysokości składki członkowskiej,opłat za wędkowanie,wpisowego i zasad podziału między kluby

8)      podejmowanie uchwał w przedmiocie nabywania i zbywania nieruchomości w ramach obowiązującego prawa,

9)      podejmowanie uchwał w sprawie utworzenia lub likwidacji Klubów,

10)  uchwalanie ramowych regulaminów działania Zarządów Klubów,

11)  nadawanie odznak Towarzystwa

12)  powoływanie komisji niezbędnych do realizacji zadań Towarzystwa oraz Rzecznika Zarządu

13)  sprawowanie nadzoru i koordynowanie działalności Zarządów Klubów

14)  uchylanie i zmienianie treści uchwał zarządów Klubów niezgodnych ze statutem albo przepisami wydanymi na jego podstawie,albo przepisami prawa.

 

§28

 

Prezydium Zarządu towarzystwa zbiera się w miarę potrzeby.W okresie między posiedzeniami Zarządu.Prezydium kieruje bieżąco całokształtem zagadnień i spraw podlegających kompetencji Zarządu z tym,że uchwały podjęte przez Prezydium w zakresie spraw wymienionych w §27 pkt.3 do 12 podlegają zatwierdzeniu na najbliższym posiedzeniu Zarządu.

 

                                                                              §29

 

Komisja Rewizyjna Towarzystwa składa się z 3 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie.Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie przewodniczącego i sekretarza.

 

                                                                             §30

 
  1. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

1)      kontrolowanie całokształtu działalności Towarzystwa zwłaszcza działalności finansowo-gospodarczej w zakresie celowości,rzetelności i gospodarności

2)      występowanie w oparciu o ustalenia kontroli z wnioskami pokontrolnymi do Zarządu i żądania wyjaśnień

3)      składanie sprawozdań z całokształtu swojej działalności na Walnym Zgromadzeniu i występowanie w przedmiocie absolutorium dla Zarządu Towarzystwa

  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo uczestniczenia z głosem doradczym w posiedzeniach władz Towarzystwa.
  2. Komisja Rewizyjna może dokonać kontroli całokształtu działalności Towarzystwa w każdymczasie,jednak nie rzadziej niż raz w roku.
 

                                                                          §31

 

Sąd Organizacyjny składa się z 3 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie.Członkowie Sądu ze swego grona wybierają przewodniczącego jego zastępcę i sekretarza.

 

                                                                          §32

 

Sąd Organizacyjny składa sprawozdanie  z całokształtu swej działalności na Walnym Zgromadzeniu Towarzystwa..

 

                                                                          §33

 
  1. Sąd Organizacyjny Towarzystwa rozpatruje sprawy przeciwko wszystkim członkom Towarzystwa.
  2. Sąd Organizacyjny orzeka w kompletach złożonych z trzech członków,z których jeden wyznaczony  przez  przewodniczącego Sądu Organizacyjnego, jest przewodniczącym kompletu.
  3. Odwołanie od kompletu Sądu Organizacyjnego,działającego jako I instancji rozpatruje Sąd Organizacyjny w pełnym składzie.
 

                                                                 Rozdział V

                                                        Kluby Towarzystwa

 

                                                                     §34

 

1)      kluby tworzone są w Towarzystwie jako teren owa jednostka  organizacyjna pod warunkiem,że skład osobowy przekracza 100 członków i powstaja na mocu uchwały Zarządu Towarzystwa,

2)      klub  zrzesza minimum 20 członków,

3)      teren działania Klubu określa Zarząd Towarzystwa stosowną uchwałą,

4)      najwyższą  władzą Klubu jest czteroosobowy Zarząd Klubu,którym kieruje Prezes Zarządu,

5)      regulamin pracy Zarządu Klubu, kompetencje Klubu,uprawnienia i obowiązki ustali Zarząd Towarzystwa w formie uchwały Zarządu

 

                                                                     Rozdział VI

                                                   Majątek i fundusze Towarzystwa

 

                                                                            §35

 

Na majątek Towarzystwa składaja się nieruchomości, ruchomości i fundusze.

 

                                                                            §36

  

Na fundusz Towarzystwa składają się:

1)      wpisowe,składki i opłaty członkowskie

2)      dotacje,subwencje i darowizny,

3)      inne dochody z działalności Towarzystwa.

 

                                                                            §37

 
  1. Gospodarka majątkiem i funduszem Towarzystwa prowadzona jest na podstawie budżetu obejmującego dochody i wydatki.
  2. Rokiem budżetowym Towarzystwa jest rok kalendarzowy.
  3. Fundusze Towarzystwa przeznacza się na finansowanie działalności organizacyjnej i statutowej.
 

                                                                    §38

Dla ważności pism dotyczących spraw i obowiązków majątkowych Towarzystwa, w tym udzielenia pełnomocnictw, wymagane są podpisy prezesa lub w jego zastępstwie v-ce prezesa oraz skarbnika Towarzystwa.

 

                                                                 

                                                              Rozdział VII

                                   Zmiana statutu i rozwiązanie się Towarzystwa

  

                                                                            §39

 
  1. Zmianą statutu uchala Walne Zgromadzenie większością 2/3 głosów członków biorących udział w prawomocnych obradach, na wniosek Zarządu Towarzystwa.
  2. W przypadku zgłoszenia wniosku o zmianę statutu przez co najmniej 1/3 członków Towarzystwa w terminie na trzy miesiące przed Walnym Zgromadzeniem.Zarząd zobowiązany jest przedłożyć ten wniosek Walnemu Zgromadzeniu do rozpatrzenia.Wniosek o zmianę statutu  nie może być zgłoszony w trybie wniosku nagłego.
 

                                                                          §40

 

Rozwiązanie się Towarzystwa wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia podjętej większością 2/3 głosów w trakcie prawomocnych obrad Walnego Zgromadzenia.

 

                                                                          §41

 

W razie rozwiązania się Towarzystwa,jego majątek zostanie przekazany na określone przez Walne Zgromadzenie  zwykłą większością głosów.

 
                                    




Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery